top

 

Andre bransjer

Hver bransje har sine unike behov. Microbizz har spesielle funksjoner for å optimalisere arbeidsflyten i alle bransjer.

”Enterprise solution”

Med Microbizz kan virksomheten optimalisere planlegging og gjennomføring av oppgaver og prosjekter, styre kvalitet og dokumentasjon, minimere administrasjon og strømlinjeforme arbeidsflyten. Dette gjelder selskaper innen alle bransjer. 

Til bedrifter innen Facility Management, Service og Vedlikehold, samt Bygg og Anlegg – kan Microbizz tilbys som en bransjeløsning med forhåndsdefinerte arbeidsflyter og standarder.


Men innen alle bransjer kan Microbizz også leveres som en "Enterprise Solution" – det betyr at løsningen er utformet for å støtte de eksakte arbeidsprosessene som er definert av selskapet.


Denne arbeidsflytbeskrivelsen kan gjøres i samarbeid mellom selskapet og Microbizz Norge AS. Vanligvis gjøres dette i et workshopformat, hvor de definerte arbeidsprosessene beskrives i forhold til mulighetene med Microbizz – og en løsning defineres for å optimalisere arbeidsprosessene og driften generelt.


Case: Bravida Danmark A/S

MED MICROBIZZ KAN VI MØTE KRAV TIL SPORBARHET OG DOKUMENTASJON – LETT OG EFFEKTIVT

Bravida Danmark var på utkikk etter en IT-løsning for å håndtere fullstendig sporbarhet og kvalitetsstyring med hensyn til materiell og verktøy i forbindelse med signalprogrammet på jernbanestrekningene på Sjælland og Fyn.


 

"Vår hovedentreprenør hadde et ufravikelig krav om at vi skulle kunne dokumentere full sporbarhet og styre kvaliteten på alt materiell og verktøy som skulle brukes i prosjektet. Dette kan vi nå gjøre med Microbizz. I tillegg kan vi enkelt og effektivt styre planleggingen av oppgaver og installasjoner, samt den overordnede kvalitetsstyringen i hele signalprosjektet – alt i en og samme løsning. Microbizz har gitt oss en unik og fullstendig oversikt som gjør det mye enklere å håndtere et så stort prosjekt”, forklarer Nina Christiansen, prosjektkoordinator hos Bravida Danmark

Høyere sikkerhet

Materialenr og verktøy som brukes i prosjektet, registreres i Microbizz via QR-koder. Alle kvalitetskontrollene registreres via skjemaer i Microbizz. "Uten Microbizz ville vi måtte håndtere alt manuelt i Excel-ark. Vi ville ha brukt mye mer administrative ressurser, og vi ville ikke ha oppnådd samme sikkerhetsgrad. Med Microbizz kan vi alltid enkelt og raskt dokumentere våre kvalitetskontroller og bruken av materiell og deler. Det er enkelt, raskt og fleksibelt å ta ut rapporter. Dermed har vi oppnådd optimal sikkerhet og effektivitet samtidig”, forklarer Nina Christiansen.

Effektiv oppgavebehandling

Med Microbizz kan Bravidas ansatte raskt få oversikt over alle oppgaver og deres innhold via smarttelefon, nettbrett eller PC. Relevant informasjon om oppgaven kan legges inn via notater, eller de kan registreres raskt og enkelt via kvalitetsskjemaer, ute på stedet. Alt i alt betyr det mye mindre administrasjon og mer tid for drift og kvalitetsstyring.

Eksterne partnere

Se inn i cockpiten

Via ekstranettet kan relevante data og dokumenter vises til kunder, samarbeidspartnere, leverandører, etc. Dokumenter kan være tilbud, ordrebekreftelser, avtaler, kvalitetsskjemaer, tilstandsrapporter etc. Eksterne partnere kan svare på skjemaer og laste opp dokumenter.

Snakk med en Microbizz ekspert

Vi er alltid en telefon eller mail unna for å kunne hjelpe deg! Ser frem til å høre fra deg!



Frank R. Rognstad

info@ventu.dk
+47 4641 5872

I godt selskap

Microbizz har blitt tatt i bruk innenfor en lang rekke bransjer og håndterer der oppgave- og prosjektstyring, kvalitetkontroll- og styring, prosesstyring, ressursoptimalisering og salgsoppfølging.